|
Deltag i testgrupperne
Som deltager i en testgruppe vil du være med til at teste produktudvikling, design, kommunikation af produkter og serviceydelser samt hjemmesider.
Som tak modtager du et gavekort efter undersøgelsen.
Under en fokusgruppe serveres lidt godt at spise, og kaffen er altid varm. Du vil typisk deltage sammen med syv til tolv andre personer, alt efter undersøgelsens karakter.
Ved test af en hjemmeside er du som regel alene med moderator og en kunde. Duo grupper/vennegrupper, familiegrupper, hjemmeinterview er også rammer om den kvalitative metode.
Du skal naturligvis også passe til det, undersøgelsen går ud på. Være forbruger af et produkt eller netop ikke forbruger. Og så skal du kunne deltage lige netop på det tidspunkt undersøgelsen finder sted.
De fleste finder det både sjovt og interessant at sætte sit fingeraftryk på tilgængelige produkter. Man bliver hørt, når man deltager i en kvalitativ undersøgelse.
|
|
|
|
Interviewene eller testene finder sted som regel på et analyseinstitut, et hotel, et reklamebureau, hos en producent eller hjemme hos testpersonen. Online interview har virkelig vundet indpas - især efter Koronaen.
Testen varer som regel fra en til tre timer. Mødet vil blive optaget på video for at gøre det muligt at huske alle deltagernes gode udsagn og tanker korrekt. Det er deltagernes sikkerhed.
Initiativtageren til undersøgelsen vil ofte følge interviewet for at få mest ud af det. Og måske undervejs stille yderligere uddybende spørgsmål.
Ifølge internationale regler (ESOMAR-kodex) beskyttes din anonymitet. Du vil ikke efterfølgende blive kontaktet af initiativtageren eller andet analyseinstitut. Kun FocusFactory har dine kontaktoplysninger.
|
|